Mobile Menu

Szkolimy się! Dlaczego warto inwestować w szkolenia?

Szkolenia i kursy, zwłaszcza w dobie ciągłych zmian i przystosowywania się do nich, okazują się lekarstwem na wszelki lęk i opór przed nowością. Zazwyczaj jest tak, że obawiamy się tego, czego nie rozumiemy – szkolenie pozwala zapoznać się z innowacyjnym rozwiązaniem. Co to daje pracodawcy? Zmniejsza się ryzyko utraty osoby, w którą zainwestowaliśmy.

Szkolenie – inwestycja, która szybko się zwraca

Absolutnie nie może być to postrzegane jako wyrzucanie pieniędzy w błoto. Może się wydawać, że nieobowiązkowe, dokształcające kursy dla pracowników to nieintratna inwestycja, w praktyce jest to raczej bardzo dobrze opłacalna inwestycja. Dobrze dokształcona, doinwestowana kadra, jest bardziej zaangażowana i stanowi jeden z największych potencjałów firmy. Na co to wpływa? Zwiększa znacząco konkurencyjność Twojego przedsiębiorstwa.

Dlaczego zatem warto inwestować w rozwój pracowników?

  1. Podnszkoleniaoszą się kwalifikacje załogi. Zarówno, jeśli bierzemy pod uwagę specjalistyczne szkolenia, które są ściśle połączone z wykonywanymi zadaniami, jak i treningi tych bardziej ogólnych umiejętności – poznanie nowych ludzi, znajdowanie się w nowym środowisku i wykonywanie zadań. Jeśli praca w Twojej firmie wymaga współpracy, dobrze byłoby, żeby pracownicy potrafili się zintegrować i podjąć współpracę
  2. Najbardziej oczywistą zaletą jest podniesienie kwalifikacji załogi – zarówno jeśli chodzi o specjalistyczne szkolenia, związane ściśle z wykonywanymi zadaniami, jak i o treningi bardziej ogólnych umiejętności. Kurs komunikacji interpersonalnej czy pracy zespołowej także może znacząco zwiększyć efektywność pracy zatrudnionych. Szkolenia to także możliwość zminimalizowania błędów i dodaje pewności siebie
  3. Pozytywnie na zaangażowanie się pracowników. Jak już wspomniano – koszt szkolenia nie powinien być traktowany jako wydatek, ale jako inwestycja. Dlaczego? Ponieważ zatrudniony, w którego się inwestuje, znacznie lepiej utożsamia się z firmą, czuje się doceniony, może się rozwijać i nie musi obawiać się ewentualnego zwolnienia. Staje się bardziej zaangażowany w swoją pracę i ma poczucie przywiązania do firmy, którą współtworzy i która potrzebuje jego zdolności, umiejętności i doświadczenia
  4. Każde szkolenie jednak, aby się opłacało – musi być szyte na miarę, czyli według potrzeb przedsiębiorstwa i być adresowane do osób, które są rzeczywiście zainteresowane tematem. Podstawą jest dostosowanie oferty do potrzeb i uwarunkowań firmy, czyli musimy zacząć od dogłębnej analizy sytuacji w firmie

Po więcej Szczygłów zapraszamy na MySkills.pl